Avbokning och Igenridning

Här kan du avboka din lektion, och skicka in en förfrågan om igenridning. Läs gärna igenom vad igenridningar är och hur det fungerar, innan du skickar in en förfrågan om igenridning.

• Om du inte kan komma till din reguljära lektion så avbokar du den här! Om du avbokar en lektion minst 24 timmar innan den börjar så har du möjlighet att rida igen den lektionen.

En igenridning görs i en annan grupp, i mån av plats. Använd funktionen nedan för att skicka in en förfrågan om igenridning.

Igenridningar ska ske under samma termin. Det är inte garanterat att det finns möjlighet att rida igen en avbokad lektion.

VIKTIGT: För att undvika skräpgenerade inskick, vänligen skriv ordet hästar i fältet nedan
    Laddar
    Avbokning skickad!
  • Här skickar du in en förfrågan om igenridning! När du har skickat den så håller vi koll på avbokningar som kommer in under veckan, och mejlar ut erbjudande om något dyker upp.

Svara gärna så fort som möjligt när du får ett erbjudande, oavsett om du tackar ja eller nej, så vi kan erbjuda avbokningen till nästa på listan!

Laddar
    Igenridningsförfrågan skickad!

• När man rider på ridskola, så betalar man för platsen i sin grupp - man betalar för den platsen även om man inte kan komma till sin lektion. Anledning till det är att vi inte kan boka in någon annan betalande ryttare på just de gånger ni inte kan komma.

Ridskolorna kom upp med igenridningar som ett sätt att ge ryttare en chans att få igen den gången de inte kom.

Systemet bygger på att man avbokar sin lektion i god tid om man inte kan komma. De platserna som avbokas under en vecka är de platser som vi kan erbjuda ut till andra, som tidigare har avbokat sin lektion och söker en igenridningsplats.

När den ryttaren får ett erbjudande, så rider den ryttaren två gånger den veckan, dels i sin reguljära grupp och dels i den avbokade platsens grupp.

• För att systemet ska fungera så är tidiga avbokningar viktiga! Om ni ska resa bort eller om det är födelsedagskalas så boka av så tidigt som möjligt.

Regler

- För att kunna få möjlighet till igenridning, måste ni ha en avbokad lektion. Avbokning gör ni via hemsidan
    - Om ni avbokar 24 timmar innan lektionen börjar så har ni möjlighet att få rida igen lektionen
    - Plats för igenridning är inte garanterad, vi gör så gott vi kan med de avbokningar som kommer in